Het medewerkersverhaal van Joppe

Gepubliceerd op di 26 maart 2019 | Leesduur: 5 minuten

De maand februari stond naar jaarlijkse gewoonte in het kader van een nieuwe recruitmentactie. Een maand lang gingen we op zoek naar versterking en die vonden we! Catoo, Enora, Jonathan, Maarten, Sonia, Shauna en Sylvia vervoegden ons team. Zeven enorm gemotiveerde mensen waagden zonder veel aarzelen de sprong en ondertussen hebben ze al hun eerste evenement, MUZIQ, achter de kiezen. Het deed ons stilstaan bij de evolutie die onze vrijwilligers doormaken. Hoe voelt het aan om bij Music Connects te belanden? En hoe beïnvloedt hun engagement binnen onze organisatie hun professionele ontwikkeling maar evengoed hun persoonlijke leven? We lieten Joppe De Steur aan het woord. Een van onze medewerkers die al sinds november 2016 meedraait en zowel zichzelf, als de organisatie zag evolueren.

  • Brainstormfoto EVT - Music Connects
  • MUZIQ 2019 - Music Connects
  • Joppe De Steur - Music Connects

Om te beginnen, vertel eens hoe je eigenlijk bij Music Connects bent terecht gekomen?

Ik kwam terecht bij Music Connects via een Facebookoproep. Ik was toen tweeënhalf jaar op zoek naar een eerste vaste job maar was helaas niet succesvol bij de sollicitaties die ik deed bij eventorganisaties. Op een dag scrolde ik door Facebook en zag ik een post van Music Connects. Ze zochten extra medewerkers en ik heb niet lang getwijfeld om te reageren.

Hoe zou jij nu iemand uitleggen wat je exact doet binnen Music Connects?

Ik heb verschillende rollen bij Music Connects. In team events ben ik actief als Event Coordinator Safety en Event Coordinator Mobility. Daarnaast ondersteun ik ook de organisatie vanuit team workforce als Office Coach en team marketing als Public Relations Manager. De rollen spreken allemaal eigenlijk wel een beetje voor zich. Als Event Coordinator Mobility en Safety ben ik verantwoordelijk voor de veiligheid en mobiliteit op en rond alle evenementen van Music Connects. Als Office Coach zorg ik ervoor dat alle medewerkersadministratie in orde is en als PR Manager verzorg ik persberichten, probeer ik lokale radio en televisie maar ook bloggers, influencers… warm te maken voor onze evenementen en beheer ik externe communicatiekanalen zoals eventkalenders, vrijwilligersdatabanken, etc.

In het begin had je vanzelfsprekend nog niet zoveel hooi op je vork. Hoe heb je deze tijd ervaren?

Ik vond mijn eerste ervaringen bij Music Connects heel aangenaam. Ik werd goed ontvangen en begeleid. Iedere vraag die ik had, werd op een snelle, vriendelijke en uitgebreide manier beantwoord. Ik was de eerste dagen een beetje zenuwachtig, maar dat was na een maand al helemaal weggeëbd.

Heb je Music Connects zien evolueren doorheen de tijd? Wat is nu anders tegenover toen?
Music Connects is volgens mij geëvolueerd van een groep collega’s naar een groep vrienden. Doorheen de jaren zijn we trouwens ook gegroeid richting een goed geoliede machine waarvan alle onderdelen, de verschillende mensen, talenten en interesses, naadloos op elkaar aansluiten. De vorige editie van MUZIQ was afgebouwd en opgeruimd op een uurtje tijd, laat ons zeggen dat dit nog niet het geval was in 2016.

Het was inderdaad een aangename afbouw maar op welke manier ben jij hierdoor mee geëvolueerd?

Ik heb het laatste jaar echt mijn plaats gevonden binnen het team van Music Connects. Ik ben nieuwe uitdagingen aangegaan en ik durf nu echt wel uit mijn comfortzone komen. Ik heb ook nieuwe vrienden gemaakt en dat vind ik toch een van de leukste dingen als ik er nu op terugkijk. Zeker de verschillende teambuildings en feestjes zorgen er wel voor dat we als team altijd een stukje dichter naar elkaar groeien.

Tweeënhalf jaar is een tijdje. Wanneer was je het meest trots? Wat pakken ze je niet meer af?

BIOSKOOP! Dit was het grootste evenement dat we hebben georganiseerd, tot nu toe toch. We hebben dit op een recordtempo georganiseerd en Music Connects, als team, mag daar zeker trots op zijn. Ik heb tijdens dit evenement zoveel complimenten gekregen: over mij, over Music Connects, over BIOSKOOP en dat deed echt deugd. Ik ben erdoor gaan beseffen dat events organiseren echt iets is voor mij.

  • BIOSKOOP 2018 - Music Connects
  • BIOSKOOP 2018 - Music Connects
  • Nieuwjaarsreceptie - Music Connects

Hoe zou je jouw engagement binnen Music Connects omschrijven? Hoe ervaar je dit?

Ik heb een gevoel van erkenning en appreciatie bij Music Connects. Dit komt doordat Music Connects een team heeft met veel verschillende persoonlijkheden, talenten en vaardigheden. Iedereen heeft ook zijn of haar eigen rol die inspeelt op die diversiteit waardoor we elkaar goed aanvoelen. We vertrouwen op elkaar om ieder evenement tot een goed einde te brengen en dat zorgt voor dat gevoel.

Je vertelde al heel wat over ons als organisatie maar waarin onderscheiden we ons nu echt van andere?

Ondanks dat Music Connects een eerder jonge organisatie is, zijn ze toch erg intensief bezig met sleutelen aan het team vanuit de verschillende ervaringen die ze rijk zijn. We doen ons best om elkaar goed te leren kennen en zorgen er vervolgens voor dat de juiste mensen op de juiste plek zitten. Music Connects geeft ook ruimte voor zelfontplooiing en focust niet enkel op hun activiteiten maar ook op de mensen in de organisatie. Dat onderscheidt Music Connects volgens mij van andere organisaties.

Om af te sluiten, waarom zou de persoon die dit leest zich ook moeten aanmelden bij Music Connects?

Als je een passie hebt voor muziek of het organiseren van evenementen maar je weet nog niet waar je past binnen het evenementenplaatje, dan kan Music Connects jou daar zeker bij helpen. Music Connects helpt je jouw talenten te ontdekken en zorgt ervoor dat je jezelf verder kan ontwikkelen. Benieuwd naar onze verschillende teams en welke personen we kunnen gebruiken? Neem dan zeker een kijkje op onze vrijwilligerspagina.

Geschreven door
Angelo Vandamme
Managing Director

Heb je een vraag of een opmerking die je graag kwijt wil?

Stuur ons een e-mail via onderstaand formulier en we behandelen je bericht zo snel mogelijk!