Veelgestelde vragen

Heel wat vragen die we ontvangen bij Music Connects liggen telkens in dezelfde lijn. Hieronder vind je per thema een antwoord terug op enkele van die meest gestelde vragen. Op deze manier heb je snel een antwoord, mocht je ook een gelijkaardige vraag willen stellen. We proberen telkens beknopt maar toch duidelijk te antwoorden.

Algemeen

Wat gebeurt er met verloren voorwerpen?

Alle spullen die we op onze events vinden, worden verzameld aan het onthaal van het event. Wanneer iets niet werd opgehaald tijdens het event of pas terug gevonden wordt bij de afbouw, nemen we de spullen mee in bewaring. Indien we de eigenaar kunnen identificeren, sturen we de persoon een rechtstreeks bericht via bijvoorbeeld Facebook. Daarnaast posten we van alle overige gevonden voorwerpen ook foto's op Facebook en doen we al het mogelijke om ervoor te zorgen dat alles terug bij de juiste eigenaar terecht komt. Gevonden voorwerpen worden minstens een jaar bijgehouden. Als ze binnen deze periode niet werden opgehaald door de eigenaar, worden ze eigendom van Music Connects.

Kan ik een gepubliceerde foto laten verwijderen?

Bij het betreden van een evenement accepteer je altijd het huisreglement van dat evenement. Dit wordt aan de toegang van het event uitgehangen en is ook online beschikbaar. Daarin staat dat elke bezoeker Music Connects de toestemming geeft om gefotografeerd te worden en dat deze beelden door Music Connects gebruikt mogen worden. Soms - voor eender welke reden - kan het natuurlijk dat je een bepaalde foto liever van het internet ziet verdwijnen en daarin stellen we ons ook redelijk op. Wil je een foto toch laten verwijderen, neem dan even contact op met het support team met de reden waarom je die foto liever weg wil. We stellen wel als voorwaarde dat jij het duidelijke onderwerp bent van de foto (bv. we wissen geen foto's die het hele event tonen met o.a. jij in de achtergrond) en dat je duidelijk herkenbaar bent (bv. we wissen geen foto's die de rug van mensen tonen), met uitzondering voor foto's die gevoelige informatie zouden vrijgeven (bv. een nummerplaat op één van onze drive-in events).

Tickets

Waar kan ik mijn ticketaankopen terugvinden?

Alle aankopen die je maakt in onze ticketshop, kan je terugvinden in jouw Music Connects-profiel op het tabblad bestellingen. Jouw ticket kan je vervolgens genereren door op 'Download E-ticket' te klikken. Heb je een smartphone? Dan moet je dit ticket niet printen. Het e-ticket digitaal kunnen tonen is voldoende. Meer info: Mijn account / Orders

Kan ik mijn ticketaankoop vrijwillig annuleren?

In principe hoeven we wettelijk geen annuleringsvoorwaarden te voorzien op tickets voor een event (dienst die een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet). Aan de ene kant snappen we dit, aangezien wij tal van kosten maken op basis van het aantal verkochte tickets. Aan de andere kant snappen we ook dat je graag jouw ticket annuleert als je bijvoorbeeld maanden op voorhand plots een uitnodiging voor een trouwfeest ontvangt. Daarom hebben we geprobeerd een eerlijke middenweg uit te werken voor jou als bezoeker, maar ook voor ons als eventorganisatie. Je kan dus jouw ticketaankoop annuleren, mits een aantal voorwaarden. Indien je 20 weken voor het evenement annuleert, krijg je jouw aankoop terug. Na 20 weken kan je ook annuleren, maar je krijgt afhankelijk van hoeveel weken het nog is tot aan het evenement een stuk terugbetaald via een waardebon. Na 8 weken voor het evenement kunnen we niet meer het volledige bedrag terugbetalen aangezien dan al verschillende kosten gemaakt worden op basis van het aantal verkochte tickets. Hoeveel je terugbetaald wordt hangt ook hier af van het aantal resterende weken tot aan het evenement. Na 2 weken voor het evenement is annuleren niet meer mogelijk.  Meer info: Algemene Voorwaarden / Annulering

Kan ik een compensatie ontvangen bij vertraging op een event?

Dit hangt er van af of de vertraging in die mate groot is dat (een onderdeel van) het event wordt geannuleerd. Indien (een onderdeel van) het event geanuleerd wordt, dan gelden de annuleringsvoorwaarden (zie verder) en kan een ticketaankoop (gedeeltelijk) vergoed worden. Indien (een onderdeel van) het event naar een later tijdstip wordt verplaatst, zowel de dag zelf, als naar een andere dag, kan er geen terugbetaling gebeuren op voorwaarde dat (het onderdeel van) het event doorgaat binnen één jaar na de oorspronkelijke datum. In dit geval zijn namelijk de bepalingen van leveringstermijnen - die stellen dat data en tijdstippen bij wijze van inlichting worden verstrekt en dus niet bindend zijn - van toepassing. Meer info: Algemene Voorwaarden / Levering

Wordt mijn ticketaankoop terugbetaald bij annulering van een event?

Het terugbetalen van jouw ticketaankoop bij annulering hangt af van twee voorwaarden die bepalen of wij als eventorganisator onze afspraak nakomen tegenover jij als eventbezoeker, zijnde het kunnen bijwonen van een event. Enerzijds hangt het ervan af of een onderdeel van het event, al dan niet het volledige event wordt geannuleerd. Anderzijds hangt het ervan af of het event al dan niet wordt uitgesteld naar een andere datum. Wanneer besloten wordt dat een onderdeel van een event niet kan doorgaan, worden tickets die aangekocht werden voor dat specifieke onderdeel automatisch volledig terugbetaald. Dit kan zowel een activiteit, workshop of optreden, als een dag(deel) van een event zijn. Een onderdeel van een event, kan niet worden uitgesteld naar een andere datum. De annulering van het ene onderdeel, geeft geen recht op terugbetaling van tickets voor een ander onderdeel. Bijvoorbeeld bij een meerdaags event geeft de annulering van de ene dag, geen recht op terugbetaling van een andere dag. Of het annuleren van een gratis optreden, geeft geen recht op terugbetaling van een ander betaald onderdeel. Wanneer het event volledig wordt geannuleerd, wordt rekening gehouden met de tweede voorwaarde. Indien het event wordt uitgesteld naar een andere datum binnen het jaar, worden tickets niet automatisch terugbetaald. De bezoeker is vanzelfsprekend wel vrij om een andere koper voor zijn of haar ticket te zoeken of om het ticket te annuleren volgens onze annuleringsvoorwaarden. Wanneer het event volledig wordt geannuleerd én het wordt niet uitgesteld naar een andere datum, worden ticketaankopen wel automatisch volledig terugbetaald. Meer info: Algemene Voorwaarden / Levering

Wordt het volledige bedrag van een ticketaankoop terugbetaald?

Nee, bij terugbetaling van een ticketaankoop worden de gemaakte betalings- en verwerkingskosten altijd afgehouden. Dit omdat je als klant gebruik hebt gemaakt van de online bestel- en betaaldiensten die Music Connects aanbiedt, ongeacht of een ticket later al dan niet wordt terugbetaald. Deze betalings- en verwerkingskosten worden door ons integraal afgestaan aan de leveranciers die deze diensten mogelijk maken en bedragen tussen 6,0% en 9,5% op jouw online aankoop. Bij een terugbetaling ontvangt de klant een overzicht van de verwerkingskosten op zijn of haar bestelling. Meer info: Algemene Voorwaarden / Betaling en Verwerking

Catering Vouchers

Wat zijn digitale catering vouchers?

Digitale catering vouchers zijn de digitale versie van 'bonnetjes'. Sinds 2020 kan iedereen met een Music Connects-profiel deze catering vouchers aankopen via onze ticketshop. Het saldo van de catering vouchers wordt vervolgens in jouw profiel weergegeven in de bovenste navigatiebalk. Het systeem heeft wel wat tijd nodig om deze aanpassing door te voeren, koop dus idealiter jouw vouchers op voorhand en niet ter plaatse. Meer info: Ticketshop

Waarom deze digitale catering vouchers?

We hebben gekozen onze 'bonnenverkoop' te digitaliseren voor verschillende redenen. Om te beginnen vanuit het standpunt van onze organisatie. Digitaal kunnen we veel gemakkelijker onze verkopen opvolgen en hierdoor is onze stock ook automatisch geüpdatet. Maar, aan de kant van onze bezoekers, zien we nog veel meer voordelen. Onze bezoekers kunnen (1) geen vouchers meer verliezen, (2) de vouchers ook op toekomstige events zonder problemen gebruiken en (3) de vouchers aankopen waar en wanneer ze willen, zonder achteraan in de wachterij te moeten aanschuiven. Het is even wennen, een account aanmaken vraagt een extra minuutje tijd, maar vanaf dan is alle rompslomp van bonnen (ver)kopen helemaal verdwenen.

Kan ik mijn digitale catering vouchers terug omruilen?

Nog niet, maar in de toekomst zouden we dit wel mogelijk willen maken. Bij terugbetaling van digitale catering vouchers, zullen wel altijd de gemaakte betalings- en verwerkingskosten worden afgehouden. Dit omdat je als klant gebruik hebt gemaakt van de online bestel- en betaaldiensten die Music Connects aanbiedt, ongeacht of vouchers later al dan niet worden terugbetaald. Deze betalings- en verwerkingskosten worden door ons integraal afgestaan aan de leveranciers die deze diensten mogelijk maken en bedragen tussen 6,0% en 9,5% op jouw online aankoop. Bij een terugbetaling ontvangt de klant een overzicht van de verwerkingskosten op zijn of haar bestelling. Het resterende saldo zou dus op termijn, teruggestort kunnen worden naar jouw persoonlijke rekening.

Kortingscodes

Mijn kortingscode voor de webshop lijkt niet te werken?

Doorheen de tijd, hebben we de verschillende codes die in omloop zijn meer in één lijn proberen te leggen. Met andere woorden, we hebben een aantal kortingscodes een klein beetje aangepast en het kan dus zijn dat jouw code niet meer werkt. Concreet gebruiken we geen kortingscodes meer met een %-teken. Dit werd in alle kortingscodes aangepast naar het voluit geschreven woord "procent". Daarnaast zijn de codes ook hoofdlettergevoelig en daarom hebben we - om misverstanden te vermijden - beslist alle kortingscodes in kleine letters om te zetten. Had je dus bv. een code "WIJS2020-15%-Reward-DKZPNB", dan is die nu "wijs2020-15procent-reward-dkzpnb". Werkt jouw code nog steeds niet? Contacteer ons dan even via e-mail naar support@musicconnects.be, dan zetten we dat zo snel mogelijk recht!

COVID-19

Zijn er maatregelen genomen in functie van de coronacrisis?

Zeker! Niet alleen zijn wij als eventorganisatie verplicht (door bv. het stadsbestuur) om maatregelen te nemen, zelf willen wij natuurlijk ook elk risico zoveel mogelijk inperken. Maar, de verantwoordelijkheid ligt natuurlijk niet enkel bij ons, ook van de bezoekers verwachten we een aantal zaken: blijf bv. thuis als je symptomen van covid-19 vertoond, blijf in jouw wagen, vermijd onnodige contactpunten, ontsmet regelmatig je handen, etc. Wij nemen ook zoveel mogelijk maatregelen om hierbij te faciliteren: bv. een contactloze toegangscontrole, contactloos bestellen en betalen, etc.  Meer info: Huisregels / Covid-19

BIOSKOOP

Waar en wanneer gaat BIOSKOOP door?

Er zijn verschillende concepten die onder de noemer BIOSKOOP doorgaan, enerzijds de drive-in-edities, anderzijds de openluchtedities (open air). Waar en wanneer deze doorgaan vind je terug in onze eventkalender. Elke editie heeft telkens een eigen programmatie, met eigen start- en einduur, met één of meerdere films. Zorg er dus voor dat je goed oplet voor welke editie je tickets aankoopt. Meer info: Evenementen

Wanneer starten de films op BIOSKOOP?

Wanneer een film kan starten hangt af van een aantal factoren aangezien we met projectie werken. Om te beginnen moet de zon onder de evenaar zakken en zelfs dan bereikt het licht soms nog gedurende een klein uur de aarde (burgerlijke schemering). Daarnaast wordt de mate van verduistering ook beïnvloed door de weersomstandigheden. Op een bewolkte dag ondervinden we bv. minder impact van de laatste zonnestralen. We communiceren daarom als beginuur de zonsondergang, plus 15 minuten, afgerond naar het eerstvolgende kwartier. In realiteit moeten we echter soms nog wat langer wachten om de kwaliteit van de projectie te kunnen garanderen. Hiervoor rekenen we een extra buffer van een kwartier. Meer info: Evenementen

Kan ik ter plaatse drank en snacks kopen?

Tuurlijk! We voorzien op elke editie van BIOSKOOP een uitgebreid aanbod aan bieren, frisdrank, water en warme dranken. Snacks kan je ook aankopen, hetzij via het reguliere aanbod en zowel koude (chips, popcorn...), als warme snacks, maar ook via de Full 80s Experience Packs (zie verder). Sinds 2020 werken we hiervoor met digitale catering vouchers die je kan aankopen via jouw Music Connects-profiel. Meer info: Evenementen

Tot wanneer kan ik een Full 80s Experience Pack reserveren?

Je kan een Full 80s Experience Pack aankopen ten laatste vijf dagen voor het evenement indien regular of comfort en één dag indien je een basic pack wenst te kopen. Dit is enkel beschikbaar via reservatie op voorhand: ter plaatse is het niet mogelijk een Full 80s Experience Pack aan te kopen. Het aankopen van een pack, geeft je nog geen toegang tot BIOSKOOP (bv. bij de drive-in). Vergeet dus zeker niet ook jouw toegangsticket te bestellen indien van toepassing! Meer info: Ticketshop

Wat in het geval van hevige regen en/of wind?

We voorzien ons in de mate van het mogelijke om te kunnen reageren op regenbuien. Bv. technische installaties worden altijd voldoende afgedekt. Bij de open air-edities voorzien we ook een tent die op de projectie uitkijkt en indien het overdag of 's nachts regent, beschikken we over zeilen om over het gras te leggen en op die manier droog te houden. Bij de drive-in speelt de regen gelukkig iets minder parten, zolang de regen natuurlijk niet met bakken uit de lucht valt en daardoor de zichtbaarheid van het scherm hindert. Bij beide geldt dat tenten en het projectiescherm zonder problemen kunnen worden opgebouwd t.e.m. 5 beaufort. Bij hevigere wind, moeten we ook rekening houden met de verankering, pieken in windsnelheid, etc. Indien het tijdens de film hevig regent of waait, bepalen wij als eventorganisator of de voorstelling kan doorgaan. Vanzelfsprekend zullen wij wel alles in staat stellen om een event te kunnen laten doorgaan zoals gepland aangezien wij hiervoor aanzienlijke kosten maken. De keuze voor het al dan niet laten doorgaan is dus zeker afhankelijk van onze persoonlijke en professionele mening, maar we maken natuurlijk wel de afweging of we als eventorganisator al dan niet de kwaliteit bieden waarvoor we willen staan. Indien we besluiten het evenement (gedeeltelijk) te annuleren, gelden de algemene annuleringsvoorwaarden. Meer info: FAQ / Tickets

BIOSKOOP / Drive-In

Moet ik betalen voor de film?

Ja, om toegang te krijgen tot de BIOSKOOP Drive-In betaal je een ticket per wagen, ongeacht aantal inzittenden (maximum vijf personen). Besef natuurlijk wel dat de personen vooraan in de wagen, iets comfortabeler naar de film kunnen kijken. De prijzen variëren vanaf 22 euro tot en met 28 euro afhankelijk van jouw moment van aankoop (waves). Er is geen ticketverkoop ter plaatse.  Meer info: Ticketshop

Tot wanneer kan ik tickets aankopen?

We houden onze ticketverkoop open tot op de dag van het evenement zelf. De verkoop sluit bij aanvang van het evenement. Je kan dus wachten met je aankoop, maar let wel op dat de tickets niet uitverkocht zijn. Om onze bezoekers hierover te informeren, kan je het aantal nog beschikbare tickets terugvinden in onze ticketshop. Wanneer er nog meer dan 10 tickets beschikbaar zijn, toont de webshop 'op voorraad', wanneer er minder dan 10 tickets beschikbaar zijn, toont de webshop het exacte aantal beschikbare tickets (bv. nog 7 tickets beschikbaar). Meer info: Ticketshop

Zal ik het scherm goed kunnen zien?

Natuurlijk! We bekijken per editie hoeveel plaatsen we beschikbaar kunnen stellen om een goede zichtbaarheid van het scherm te garanderen. Hierbij houden we rekening met de grootte van het projectiescherm (12x8m), maar ook met de kijkhoek, de afstand tot het scherm, etc. Ook verdelen we op basis van wagenmerken en -types - en dus de hoogte van de wagens - het terrein in een aantal zones t.e.m. 150 centimeter (stads- en/of sportwagens) en een aantal zones vanaf 150 centimeter tot 170 centimeter (MPV’s en/of SUV’s). Hogere wagens (bv. pick-ups en/of bestelwagens) komen standaard op de allerlaatste rij te staan. Binnen de zones worden de plaatsen wel toegekend volgens aankomst, dus hoe vroeger je aanwezig bent, hoe beter je de film zal kunnen zien. Meer info: Huisregels / Verboden

Is het mogelijk om mijn nummerplaat nog te wijzigen?

Dat kan zeker! Meer nog, als je niet met de geregistreerde wagen naar BIOSKOOP kan komen, hebben we zelfs liever dat je jouw nummerplaat wijzigt aangezien de toegangscontrole gebeurt op basis van jouw nummerplaat. Heb je panne of kom je voor gelijk welke andere reden toch met een andere wagen? Bezorg dan zo snel mogelijk de nieuwe nummerplaat via e-mail naar support@musicconnects.be zodat we jouw gegevens kunnen aanpassen. Op deze manier voorkom je vertraging bij de toegang en kunnen ook de andere bezoekers vlot binnenrijden.

Kan ik komen zonder wagen en/of rijbewijs?

Ja, dat kan! In samenwerking met onze partner Imacar voorzien we per voorstelling vijf wagens op de eerste rij waarin bezoekers kunnen plaatsnemen. Natuurlijk, kan je ook wanneer je wel in het bezit bent van een wagen en rijbewijs een Full 80s Experience Seat kopen om jezelf te garanderen van de beste plek (je kan jouw eigen wagen dan wel niet parkeren op het terrein). Kom dus gerust te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer. Logischerwijs zijn er hiervoor wel maar vijf tickets per avond beschikbaar! Meer info: Ticketshop

Hoe werkt het geluid bij een drive-in?

Het geluid wordt uitgestuurd via FM-frequentie, maar er zijn ook voldoende boxen voorzien rondom het terrein. Waarom beide? Wel, via FM-frequentie krijg je natuurlijk het geluid in de wagen, super duidelijk te horen, maar bij tal van moderne wagens valt de radio uit na een tijdje van inactiviteit. Daarom dienen de boxen, als back-up, en ze geven ook meteen een leuk surround-effect tijdens de spannende scènes! Ben je liever je eigen wagen te slim af? Neem dan bv. een ouderwetse draagbare radio mee. Smartphones kunnen ook FM ontvangen, maar daar zit vaak een vertraging op.

Kan ik vanuit de koffer van m'n wagen kijken?

Gezien de huidige gezondheidscrisis en het risico op verspreiding van het coronavirus is dit niet toegestaan. Ook met bv. een kampeerstoel naast de wagen gaan zitten mag niet. Personen die een ticketkopen gaan akkoord met de huisregels van BIOSKOOP waarin expliciet wordt vermeld dat het enkel is toegestaan de wagen te verlaten om naar het toilet te gaan, medische hulp te vragen of bij evacuatie van het terrein. Meer info: Huisregels / Covid-19

Zijn er toiletten op het terrein aanwezig?

Natuurlijk, maar gezien de huidige situatie vragen we wel een aantal regels te respecteren. Ga alleen naar het toilet, draag een mondmasker en hou altijd anderhalve meter afstand van andere bezoekers. Vermijd een toiletbezoek op piekmomenten (net voor en na de film) en respecteer de in- en uitgangen. Ontsmet achteraf grondig je handen en keer meteen terug naar de wagen. Ben je een mondmasker vergeten mee te brengen of is het kapot gegaan? Je kan een mondmasker aankopen via het reguliere ordersysteem voor 1 voucher. Meer info: Order

BIOSKOOP / Open Air

Moet ik betalen voor de film?

Nee, toegang tot BIOSKOOP / Open Air is volledig gratis! Je betaalt geen toegang voor de films, optredens, workshops of andere activiteiten. Indien je extra comfort of catering wil tijdens de film, kan je wel een Full 80s Experience Pack aankopen. De verschillende formules kan je terugvinden in onze webshop.

Mag ik zelf een kampeerstoel en deken meebrengen?

Zolang je geen andere bezoekers stoort mag je zeker je eigen kampeerstoel en deken meebrengen. We letten er vooral op dat je niet abnormaal veel ruimte inneemt (bv. geen ligbedden) en zeker het zicht van de andere aanwezigen niet belemmert (bv. geen tenten). Bespaar je liever jezelf de moeite, dan kan je altijd een Full 80s Experience Pack reserveren. Ter plaatse kan je ook nog fleeces en strandstoelen huren voor zoverre ze niet gereserveerd werden via Full 80's Experience Packs.

Vragen / Feedback

Is er iets niets duidelijk? Of kunnen we iets aan deze pagina verbeteren? Stuur dan zeker een e-mail naar support@musicconnects.be.